Fastbox na 16.45uur op werkdagen en in weekend

De Solar Fastbox service is alleen beschikbaar op werkdagen tot 16.45uur.

{{cart.Info.Name}}

Je kan de winkelwagen verwijderen of opslaan

Nieuwe frequentieregelaars, ínclusief trainingen op maat voor United Soft Drinks

Bij United Soft Drinks, producent van frisdranken zoals AA Drink, Bar-le-Duc, RAAK , Sportwater en London, is de Technische Dienst continu op zoek naar verbeteringen. Ook de uitbreiding van vier naar zes productielijnen werd aangegrepen om te vernieuwen en standaardiseren. Wij hielpen bij de selectie van nieuwe frequentieregelaars en trainden de monteurs, zodat ze storingen nu gewoon zelf op kunnen lossen. Een interview met het hoofd van de Technische Dienst van United Soft Drinks Paul de Wit.

 

Paul vertelt gepassioneerd over zijn werk en werkgever als we hem bellen voor dit interview. United Soft Drinks is een familiebedrijf met een platte organisatiestructuur en mensen met hart voor de zaak. Een bedrijf waar je altijd gewoon bij de directeur naar binnen kan lopen en waar het verloop nihil is. “Iedereen krijgt de ruimte om mee te denken en doet dat ook, dat geeft een hele prettige werksfeer.”

Stilstand zoveel mogelijk voorkomen
Dat meedenken geldt ook als het gaat om de machines en productielijnen. “Op basis van waar we tegenaan lopen en waar risico’s oplopen standaardiseren en vernieuwen we continu.”

“Als apparatuur al lang in gebruik is heeft dat natuurlijk wel voordelen”, legt Paul uit. “Onze operators kennen de apparatuur dan goed, herkennen geluidjes en weten het meteen als er iets mis is en hoe ze dat op moeten lossen. Maar een verouderde verpakkingslijn die steeds meer storingen krijgt vraagt om vernieuwing. We willen stilstand zoveel mogelijk voorkomen.”

Goed onderbouwde keuze maken
“Het dilemma is dan wel altijd: word je nog ondersteund door de machinebouwer? Is het onderdeel er nog en kan iemand het er dan inzetten?”

“Solar is goed in staat ons daarbij te helpen. Ze gaan voor ons op zoek naar geschikte alternatieven en geven duidelijk aan wat de verschillen zijn, zodat wij een onderbouwde keuze kunnen maken. In dit geval koppelde onze accountmanager Chahin Ousaid ons al snel aan zijn technische collega Hans Winckelmolen.”

Trainingen op maat
“Hans adviseerde ons specifiek bij de vervanging van onze frequentieregelaars. We hebben hier vier productielijnen en gaan naar zes, maar willen dat die lijnen wel zoveel mogelijk op elkaar lijken. Zodat onze monteurs de bediening ervan maar één keer hoeven te leren en snel onder knie hebben. We kozen uiteindelijk voor Danfoss, omdat onze monteurs hier al veel ervaring mee hebben en aangaven dat hier hun voorkeur naar uitging.”

 

“Solar heeft vervolgens ook zes een-op-een trainingen verzorgd voor onze monteurs. Echt op maat gemaakt, want een mechanisch geschoolde monteur heeft andere vragen en een ander kennisniveau dan een elektrotechnisch monteur. Als productiebedrijf is het voor ons zaak ons heel algemeen te ontwikkelen en tegelijkertijd specialist te worden op onze eigen machines. Solar helpt ons daar op deze manier bij.”