/globalassets/nl/over-solar/customer-service/solar-customer-service-klantcontact-contact-hero2-2880x1000.jpg
Customer Service

Hoe neem ik contact op?

Op deze pagina vind je snel en overzichtelijk de antwoorden op jouw vragen. Kun je het gewenste antwoord niet vinden? Geen punt, onze medewerkers denken graag met je mee over de juiste oplossing. Neem contact op via e-mail of kies een van deze directe wegen:

Neem dan contact op via e-mail of:

  • Gebruik de online 'Snelselectie' hieronder om je vraag direct door te geven (alleen beschikbaar na inloggen).
  • Bel ons op werkdagen van 08:00 tot 17:00 uur via 088 765 27 88. We helpen je direct verder.

Wanneer wordt mijn order geleverd?

  • Nederland: Bestel voorraadartikelen vóór 18:00 uur en ontvang ze de eerstvolgende werkdag.
  • Waddeneilanden: met uitzondering van Texel, 1 à 2 werkdagen, dit hangt ook af van de vertrek- en aankomsttijd van de boot
  • België: twee werkdagen

Wat als een bestelling niet geleverd kan worden?

  • ID Freight: De zending zal de eerstvolgende werkdag opnieuw aangeboden worden
  • DHL: De zending wordt de eerstvolgende werkdag nogmaals aangeboden of wordt afgeleverd bij een servicepunt van DHL in jouw buurt

Welke retourvoorwaarden zijn van toepassing?

  • 60 dagen na levering
  • Minimale retourwaarde van €100,-
  • Onbeschadigd en in originele verpakking
  • Retourkosten retouren via webshop of app: €10 < € 550
  • Retourkosten klantenservice: €27,50 < €550
  • Retourkosten via een Solar vestiging: gratis 
  • Retourwaarde > € 550: 5% van de orderwaarde

Wij zorgen voor de soepele afhandeling.

Moet ik tekenen voor mijn levering?

  • Om een correcte levering te garanderen, verzoeken wij je om te tekenen voor ontvangst.
  • Wanneer je voor de zending tekent, ga je ermee akkoord dat het aantal ontvangen producten overeenkomt met het aantal dat op de vrachtbrief vermeld staat en dat de goederen in onbeschadigde staat verkeren.

Waar kan ik mijn gegevens aanpassen?

  • Wijzigingen van e-mailadressen voor order- en verzendbevestigingen en facturen kun je sturen naar Customer Service
  • Wijzigingen van standaard adres- en contactgegevens kun je sturen naar sales
  • Wijzigingen van betaalgegevens kun je sturen naar debiteuren

Wij verwerken je aanpassingen snel en zorgvuldig. 

Wanneer wordt mijn retour opgehaald?

  • Retour ingepland voor 18.00 uur? Afhaal eerstvolgende werkdag
  • Vaste transportdagen? Deze komen te vervallen bij retour
  • Op een specifieke dag je retour opgehaald hebben? Neem contact op met onze klantenservice.
  • Houd rekening met afwijkende ophaal-momenten voor de Waddeneilanden en België
  • Je kunt (op dit moment) géén tijd afspreken voor het ophalen van je retour
Webshop

Veelgestelde vragen

Hier vindt je alle vragen en antwoorden over onze webshop.
Distributie

Bekijk transportmogelijkheden

Bij Solar kunnen wij een aantal maatwerkoplossingen aanbieden op het gebied van distributie en goederenstroom. We doen er alles aan om te leveren volgens jouw wensen.
Prijsupdate per 1 december 2025

Recente prijswijzigingen

Regelmatig wijzigen leveranciers hun prijzen. Op deze pagina vind je een actuele lijst van leveranciers met aanstaande veranderingen.

Aanbiedingen

Bekijk actuele aanbiedingen van Solar en onze leveranciers. Elke maand nieuwe aanbiedingen van je favoriete artikelen, nieuwe producten en winacties van leveranciers.

Kennisbank

In onze kennisbank vind je inspiratie hoe je jouw bedrijfsvoering kunt stroomlijnen en in de toekomst duurzamere keuzes kunt maken binnen producten en diensten.